Новости

Eticket: міф чи потреба сьогодення?

09.11.2017
8

В травні 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті» щодо внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про міський електричний транспорт», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», підтриманих Міністерством інфраструктури, Європейським інвестиційним банком, Асоціацією міст України, Асоціацією відкритих міст України. Бажання впроваджувати реформу вже задекларували 17 українських міст. До цього Президент України Петро Порошенко підписав Закон «Про ратифікацію Фінансової угоди (Проект «Міський громадський транспорт України») між Україною та Європейським інвестиційним банком», який передбачає використання Україною близько 200 млн євро кредитних коштів для покращення громадського транспорту. Бюджет запровадження єдиного електронного квитка становить близько 10-15 млн. євро.

Відмова від готівкового розрахунку сприяла запровадженню електронного квитка - проїзного документа встановленої форми, що після реєстрації в автоматизованій системі обліку оплати проїзду надає право пасажиру на отримання транспортних послуг. Механізм проїзної картки, що підлягає поповненню, є універсальним для всіх видів громадського транспорту й передбачає зчитування через валідатор для оплати однієї поїздки або встановленого часу користування транспортом за допомогою банківської карти системи «Visa» та «MasterСard». В містах, таких як Київ, Львів, Дніпро, функцію проїзного квитка буде виконувати запроваджена картка жителя. Метою інновації є спростити та зробити більш прозорою оплату за проїзд в автобусах, маршрутних таксі, тролейбусах, трамваях і метро.

Основні положення, передбачені законом, стосуються розширених у зв’язку із запровадженням електронної системи повноважень органів місцевого самоврядування, що включають установлення порядку функціонування автоматизованої системи обліку, форм носіїв, видів, порядку обігу й реєстрації проїзних документів, визначення особи, уповноваженої стягувати плату за транспортні послуги у разі впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду тощо. Право визначення необхідності впровадження електронних квитків покладається на органи місцевого самоврядування, в залежності від потреб населення міста, обігу міського транспорту та можливості цільового виділення коштів, отриманих від Європейського банку реконструкції і розвитку.

Законом на пасажирів покладається обов’язок із самостійного здійснення реєстрації проїзних документів, залишаючи за державою необхідність забезпечення квитками пільгових категорій населення (ветеранів та інвалідів війни, громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідів, військовослужбовців та інших категорій населення), складність обліку яких при готівковому розрахунку спричиняла випадки відмови у праві на проїзд. Для туристів залишатимуться паперові аналоги квитків.

Водночас запроваджено збільшення розміру штрафу за безквитковий проїзд (без реєстрації або компостування) до тридцятикратного розміру його вартості в порядку притягнення пасажира до адміністративної відповідальності.

Для вирішення проблемних питань, пов’язаних з користуванням єдиним електронним квитком, планується запровадження претензійних центрів, на гарячу лінію яких можна буде зателефонувати та/або обрати зручний з розташування центр для звернення.

Основною перевагою запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті є оптимізація планування маршрутів на основі оцінки відповідності оборотності грошових коштів обґрунтованості тарифів на перевезення та компенсація пільг за об’єктивним показниками розрахунків, що сприятиме підвищенню прибутковості підприємств та їх оновлення. Така електронна система має привести до зростання економічних показників транспортних підприємств за рахунок використання зібраної в системі інформації для впровадження і підтримки гнучкої системи тарифів, зниження експлуатаційних витрат перевізників на організацію та контроль оплати проїзду, а також стати гарантом прозорості розрахунків перевізників.

Система єдиного електронного квитка працює в різних європейських країнах, зокрема, в Австрії, Німеччині, Великобританії, Чехії, Польщі, де значна увага приділяється імплементації Дорожньої карти спільного європейського дорожнього простору - системи «smart ticketing», яка покликана покращити доступ до якісних послуг та забезпечити інтеграцію різних видів транспорту.

Наразі планується популяризація реформи по телебаченню та в мережі Інтернет шляхом трансляції соціальної Eticket-реклами.





Присоединяйтесь в Facebook

Поделиться

Результаты


Возврат к списку

Гончаров Михаил
Адвокат
Чтобы написать адвокату, пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Вход

Не верный Логин или пароль

Регистрация
Забыли свой пароль?
Войти как пользователь: